wtorek, 2 maja 2017

mechanizm

Ta baba nie ma minimum kwalifikacji ni kultury by być dziennikarzem. Już ton, z jakim wypowiadała pierwsze pytania to sygnalizował ale słuchałem. Wytrzymałem do momentu, gdy stanął temat katastrofy smoleńskiej.nie o innym wyimaginowanym potem zdarzeniu. Ale nie o to zdarzenie chodziło, raczej o to co mówił przed tym. Profesor jest oczywiście unikatem na dużą skalę jeśli chodzi o trzeźwość ocen jak na ten wiek. Z pokorą wysłuchałem zapodanych przez Wacława trzech wykładów o tzw. krzywej życia.W takim systemie rzeczy jak dzisiaj, można przyjąć ten styl myślenia o tych sprawach za prawidłowy. Ale czy da się pogodzić racjonalizm z wiarą ,to trzeba być faktycznie człowiekiem dużej wiary. Ja takiej nie mam.„dobra zmiana” zrobiła w konia, mnie także, kompletnie zgłupiałem, dałem się uwieść. To wielu dotyczy. Stało się!przepraszam że tak wpadam na blog i jeszcze z pytaniem, do tego nie na temat ale nie znam innych przeciwników wolnego handlu a na pytanie tylko ktoś taki może odpowiedzieć. Trump właśnie umowę Nafta wypowiadać ma, dobrze robi? Bo Meksykanie mówią, że dużo stracą. Amerykanie też stracą co dziwne, bo powinni przecież zyskać skoro tamci stracą, kto zyska na tych stratach skoro i Ameryka straci i Meksyk to może do nas te utracone profity popłyną? Bo przecież się w powietrzu nie rozpłyną.Marks, na całe 150 lat wstrzymał ludzkie myślenie o procesach społecznych, politycznych, kto wie, może to świadomie zrobił, albo z przyrodzonej głupoty człowieka, ukrył w ten sposób mroczną kartę kapitalizmu, usprawiedliwił w ten sposób kapitalistów, powiedział im : wszystko wam wolno, możecie gnębić tych „idiotów” robotników, wyzyskiwać na pełny regulator, gaz. A ta walka klas, stała się naukowym uzasadnieniem dla terroryzmu politycznego, tzw rewolucji, pod płaszczykiem ruchu rewolucyjnego. W tej ostatniej sprawie, nawet profesor Bogusław Wolniewicz wpuścił się w maliny, bo chwali się, jest dumny, z tego, że był marksistą, i jest dalej. Ja Go rozumiem, wtedy, gdy wchodził był w naukę, to było modne, z konieczności to zrobił, inaczej nie byłby wielkim profesorem. Profesor bogato to opisał: nie mogę znaleźć tekstu, oszukali mnie – powiedział profesor – schowali Macierewicza, Kaczyńskiego, Ziobro. W sprawach gospodarczych, po mojemu, profesor ocenia rzeczywistość – jesteśmy skolonizowani, ograbieni, do cna, bezwstydnie – podobnie,jak Afryka po drugiej wojnie, wspaniale to opisał Kapuściński w książce „Gdyby cała Afryka..” wydana 1969 roku, w mojej bibliotece jest, przeczytałem, i zrozumiałem dlaczego jest nie wspominana, bo jest demaskatorska dla czasów po 1989 roku. Zgadzam się z tym, co do tego momentu powiedział prof. Wolniewicz choć na sprawy religii i tzw. „lewactwa” mam nieco inny pogląd.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz