poniedziałek, 13 lutego 2017

linia

Nie, tamtych linii nie ma na zgłoszeniu, one wyznaczają poziom sufitu od którego liczy się 100% powierzchni użytkowej. Chodziło o spocznik na szczycie schodów oraz o dwie strzałki oznaczające stopnie z tego spocznika na antresolę. Zadzwoniłem zapytałem, "szefowa zdecyduje" bo rzeczywiście ta antresola to kontrowersyjna sprawa Wysłałem pocztą wyjaśnienia. Projekt mi się podoba i będę kibicować - mam nadzieje, że będziesz robić dużo fotek, na pewno pomożesz tym wielu osobom, które będą chciały zbudować coś podobnego. Odnośnie urzędów to niestety tak tam jest. Zamiast zadzwonić i się spytać to piją sobie kawkę i wysyłają list. Zanim go odbierzesz i odpiszesz to mija tydzień czasu. Spokojnie, znając urzędy i urzędników coś tam jeszcze wynajdą. Nie zapomniałem dodatkowo się upewnić, żeby w starostwie pamiętali co to jest antresola, cytacik: "Wyjaśniamy także, zgodnie z przepisem § 3 pkt 19 rozporządzenia ministra infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75, poz. 690, z późn. zm.), że jako antresolę należy rozumieć „górną część kondygnacji lub pomieszczenia znajdującą się nad przedzielającym je stropem pośrednim o powierzchni mniejszej od powierzchni tej kondygnacji lub pomieszczenia, niezamkniętą przegrodami budowlanymi od strony wnętrza, z którego jest wydzielona”. Zatem w naszym przypadku antresola jest wydzielona z parteru budynku (jedynej kondygnacji) i nie stanowi osobnej kondygnacji tylko górną część parteru. W związku z tym pytania o jej funkcje nie powinny mieć wpływu na rozpatrzenie tego zgłoszenia zabudowy."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz